Compartir possibilitats
COMPARTIR POSSIBILITATS | |
Departament d'Educació | |
Recursos del Departament d'Educació per a les etapes d'Infantil, Primària, ESO, Cicles Formatius i Batxillerat |
Creació de continguts per a docents. Continguts específics de programació i avaluació per a professors de Cicles Formatius de diferents famílies. Centres en línia: Canal de Youtube del Departament d’Educació sobre les eines online que hi ha a disposició dels centres. Ciència confinada: recull de propostes per l'alumnat d'Infantil, Primària, ESO i Batxillerat per educar aquesta mirada a partir de diferents espais de la llar. 100 models i propostes d'activitats de diferents nivells i àmbits curriculars, adreçades a aquells centres i equips educatius que ho necessitin per ajudar-los a mantenir l'activitat formativa en clau competencial durant el tercer trimestre d’aquest curs. Programa Biblioteca Escolar Puntedu: propostes per fomentar la lectura en temps de confinament.
|
Altres recursos, reflexions i orientacions | |
Ciències i Tecnologia: recursos audiovisuals |
JOVE. SCIENCE EDUCATION. (Accés obert limitat) Recurs de "JOVE Science Education Library, to better teach and learn key concepts and fundamental techniques at the undergraduate course level". Webinars Laboratoris TIC del Parc Científic durant el confinament: xerrades divulgatives via Youtube. |
Llengües |
Edicions Bromera comença una sèrie de Webinars dirigits a professors de llengua amb experiències, aplicacions i consells per impartir llengua a distància. |
eBiblioCat Biblioteca digital |
Préstec de llibres electrònics, disponibles en línia i en PDF. Feu clic aquí per anar a Inscripció, si no teniu carnet de la Biblioteca Pública. |
Compartir entre professorat | En aquest canal de Youtube pots trobar vídeos de professorat divers per debatre sobre la situació actual. Trobaràs vídeos sobre xerrades educatives, aplicacions digitals, eines visuals i d'organització, eines de debat, de cooperació i de joc, i eines de microlearning actiu. |
Recursos de l’IOC | Recull de l'IOC (Institut Obert de Catalunya) en obert. |
STEAM a casa | Cada dijous a les 10 h, la UPC llança un repte o un experiment STEAM per realitzar des de casa. |
Article: "Instrucciones educativas durante el confinamiento" | L'article "Instrucciones educativas durante el confinamiento: la construcción del mosaico educativo nacional", del blog de Fernando Trujillo, ens parla del contrast entre dues maneres de veure l’educació en aquests temps de confinament educativa. |
Aprenentatge contextualitzat de les matemàtiques | Recursos gratuïts per al treball significatiu i competencial de les matemàtiques, Editorial Innovamat. |
Què han de fer els infants a casa? | Conversa amb Francesco Tonucci: "No perdamos este tiempo precioso dando deberes" |
ABP en un món virtual |
Document compartit (en anglès) amb idees sobre l'Aprenentatge Basat en Projectes en un món virtual (ABP). |
Editorial Graó |
Consulta lliure de llibres i revistes d'aquesta editorial. |
Rosa Sensat |
Consulta lliure de revistes de Rosa Sensat. |
Oportunitats educatives durant el Covid-19 |
Interessants reflexions sobre com podem fer créixer les oportunitats educatives davant la crisi del Covid-19, de la Fundació Bofill. |
Recursos de Formació Professional |
Aquests materials poden ser molt útils per a professors de FP, creats per l'INS Escola del Treball de Lleida. |
Formació en llenguatge audiovisual |
Recursos en línia de Construir mirades, de Drac Màgic Cultura Audiovisual per a ESO, batxillerat i cicles formatius. Alguns són de pagament i altres gratuïts. |
L'educació confinada als altres països | |
Què fan en altres països? |
Plantejament en altres països que també han tancat les portes dels edificis escolars, però no de l’educació. Podeu trobar aportacions en aquest web de diverses organitzacions internacionals (en anglès). |
Document "Thinking about Pedagogy in an Unfolding Pandemic" |
Document en anglès: "An Independent Report on Approaches to Distance Learning During COVID19 School Closures, written to inform the work of Education International and UNESCO". |