Després de l'èxit de l'edició de l'estiu passat, el Campus Jove Itinera proposa noves activitats formatives. La Universitat de Lleida vol arribar als estudiants de 3r i 4t d'ESO, del Batxillerat i dels Cicles Formatius de Grau Superior. El professorat de la Universitat, juntament amb els de Secundària, ofereixen unes propostes d'aprenentatge novedoses i altament engrescadores. Volem que, un cop acabin les classes lectives del curs, puguin continuar descobrint nous interessos. Per això, convidem els estudiants a participar en els àmbits de recerca de la universitat, a través d'activitats molt pràctiques i amenes, d'entre molts camps del coneixement.
Aquest any, les activitats estaran repartides entre els campus de Cappont, d'ETSEA-Agrònoms, de Ciències de la Salut i d'Igualda
Les activitats del Campus Jove Itinera es desenvoluparan al llarg de dues setmanes:
- Primera setmana: Del 25 del 28 de juny. Horari de 9 a 14 h
- Segona setmana: De l'1 al 5 de juliol . Horari de 9 a 13 h
Cada curs tindrà una durada de 20 hores, repartides al llarg d'una setmana. El preu és de 30 € per al cursos d'una setmana i de 60 € per al curs de 2 setmanes
En el llistat que hi ha més endavant s'hi indica el lloc concret on es desenvoluparà cada curs, que habitualment serà en el Campus Universitari de Cappont, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), de Ciències de la Salut i en el nou Campus Universitari d'Igualda
Cada curs està pensat per respondre a uns determinats nivells de coneixement. Per aquest motiu, els alumnes que poden apuntar-se són de 3r i 4t d'ESO, els dos cursos de Batxillerat i del Cicle Formatiu de Grau Superior. Per veure quin és el nivell recomanat per a cada curs, cal que consulteu les taules que hi ha a continuació.
Per inscriure-us al Campus Jove Itinera, cal omplir la fitxa que s'obre en clicar "Accés al formulari" en cada un dels cursos.
En cas de ser menor d'edat:
- La fitxa d'inscripció l'ha d'omplir el pare, mare o tutor legal.
- Caldrà omplir i signar el full de l'autorització paterna/materna que es pot descarregar en aquest enllaç i fer-lo arribar personalment a l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL (C/ Jaume II, 71). També el podeu enviar escanejat al correu electrònic ice@ice.udl.cat
Informació Resum:
Nivell dels cursos: | 3r, 4t d'ESO; 1r i 2n de Batxillerat; CFGS |
Campus on es realitzaran: | Campus de Cappont, ETSEA, Ciències de la Salut i en el nou Campus Universitari d'Igualda |
Dates del Campus Jove: | Del 25 de juny al 5 de juliol |
Preu: | 30 € per setmana |
Termini d'inscripció: | -------- |
Menors d'edat: | Cal adjuntar-hi l'autorització paterna/materna |
CARTELL DEL CAMPUS
QÜESTIONARIS VALORACIÓ ALUMNAT
Primera setmana: del 25 al 28 de juny (horari 9h -14 h)
Codi |
Títol del curs |
Coordinador/a |
Campus |
Adreçat a: |
Inscripció |
03 |
Eduard Gregorio |
Cappont Edifici del CREA Sala 1.19 |
3r i 4t ESO / BTX |
Accés al formulari |
|
04 |
Personalitat i grafologia: diferenciant què hi ha d'autèntic i de fals |
Olga Malas |
Cappont Edifici Polivalent Aula 3.03 |
3r i 4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
07 |
Marc Macià |
Cappont Edifici Polivalent Aula 1.01 |
3r i 4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
08 |
Disseny i desenvolupament d’un robot cambrer autònom per treballar a un restaurant (durada 2 setmanes). |
Fernando Guirado |
Cappont Edifici EPS Aula 1.04 |
3r i 4t ESO / BTX |
Accés al formulari |
Segona setmana: de l’1 al 5 juliol (horari 9h - 13 h)
Codi |
Títol del curs |
Coordinador/a |
Campus |
Adreçat a: |
Inscripció |
10 |
Pere Miquel Parés |
ETSEA Edifici 1 Sala de Graus |
3r i 4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
11 |
Teresa Capell |
ETSEA Edifici 5B Laboratori 1.10 (Punt de trobada: Porta principal edifici ETSEA) |
4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
12 |
Eduardo Blanco |
Cappont Edifici Transfronterer Aula -1.01 |
3r i 4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
15 |
Jordi Palacín |
Cappont Edifici EPS Sala -1.01 |
4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
16 |
Josep Lluís Lérida |
Cappont Edifici EPS 1.03 |
4t ESO i BTX |
Accés al formulari |
|
17 |
Mª Ángeles de la Torre |
Ciències de la Salut |
4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
|
19 |
Esther Bartolí |
Campus d'Igualada Aula 10 i Laboratori 03 |
3r i 4t ESO / BTX / FP |
Accés al formulari |
Primera setmana: del 25 al 28 de juny
Curs |
|
Curs eminentment aplicat en el qual es realitzaran múltiples pràctiques de laboratori a través de les quals es pot aprendre quins són i com funcionen els principals tipus de màquines elèctriques i comprendre el fonaments de l’energia tèrmica |
|
Personalitat i grafologia: diferenciant què hi ha d'autèntic i de fals |
Durant el desenvolupament del taller es fomentarà l’aprenentatge deductiu per tal que cada participant sigui capaç de detectar els trets fonamentals de les personalitats i el caràcter fent referència expressa a l’ús de la grafologia |
Aquest curs vol ajudar a comprendre i situar en el temps el fenomen del consum massiu dels videojocs per tal de desenvolupar en l’alumnat la capacitat de reflexió i anàlisi de la seva realitat més quotidiana des d’una perspectiva històrica. |
|
Disseny i desenvolupament d’un robot cambrer autònom per treballar a un restaurant |
L’activitat esta pensada perquè els participants construeixin i programin un robot. El robot haurà de ser programat perquè porti a terme les tasques pròpies d’un cambrer. El robot es desplaçarà per una lona que representarà el restaurant. |
Segona setmana: de l’1 al 5 juliol
Curs |
|
A través de la dissecció, s'accedeix al coneixement de l'anatomia i del hàbits dels animals. Els nois i noies fan una aproximació al llenguatge científic de l'àmbit de la veterinària des de l'experimentació i les pràctiques de laboratori. |
|
Amb l'aplicació de protocols de laboratori, s'estudia la manera d'extraure l'ADN i s'introduexen en els procediments de recerca que són habituals en els grups d'investigació de la Universitat |
|
A partir de dinàmiques i de l'experimentació, els nois i noies han pogut fer una aproximació al món de la psicologia i al coneixement de les sensacions que es governen des del cervell |
|
El coneixement d'aplicacions de disseny de peces de tres dimensions i el coneixement de la maquinària que ho pot fer possible, forma part d'aquest curs pràctic. |
|
La introducció pràctica en la creació d'estructures algorítmiques que serveixen per al maneig de dades i de la seva representació amb eines informàtiques potents. | |
Des de la pràctica en el laboratori, s'han aïllat microorganisme que viuen amb nosaltres . S'han identificat i se n'ha fet una exposició que recorda l'expressió que té la natura en aquests colònies de sers vius. | |
En aquest curs es volia apropar el món de la química als nois i noies. Un curs bàsicament experimental, on mitjançant l'ús de tècniques simples d'anàlisi podien determinar paràmetres en aigües de consum, en aliments... Observacions al microscopi de diferents fibres vegetals, reconèixer diferents reaccions químiques. |
També es poden veure les sessions de destensió de les PAUSES SALUDABLES