Descripció: Amb l’emergència climàtica cada cop més evident, la humanitat tenim un repte existencial al que hem de donar resposta des de tots els fronts possibles. Els centres educatius tenim un paper molt important tant per a conscienciar la societat com per donar resposta i adaptar-nos als nous escenaris que ja patim (onades de calor, sequeres, crisis energètiques, pandèmies, etc.).
En aquesta formació farem un repàs de les diferents situacions que s’estan vivint arreu del planeta, quines eines i solucions s’estan aplicant i plantejarem quines respostes podem donar des dels diferents centres educatius.
Formador: Javier Hernández López
Objectius:
- Conèixer les diferents situacions i esdeveniments d’arreu del planeta que està ocasionant l’home i que estan provocant la crisi climàtica
- Detectar quins canvis climàtics ens afecten i què podem fer des dels centres educatius
- Descobrir diferents entitats i accions de resposta per lluitar contra la crisi climàtica
- Debatre i donar punts de vista sobre les diferents situacions presentades
- Elaborar un pla d’acció per aplicar-ho als nostres centres educatius
- Presentar les evidències i compartir-les amb la resta de companys/es de formació.
Continguts:
- Emergència Climàtica: evolució del canvi climàtic
- Resposta global i local al problema: Agenda 2030 i les ODS
- Comunitats energètiques locals: Transició energètica i social
- Entitats que lluiten contra la crisi climàtica
- Eines de recollida i anàlisi de dades als centres educatius: Petjada de carboni, consum energètic i de recursos, etc.
- Recursos i accions que podem dur a terme des dels centres educatius
- Pla d’acció climàtica als centres educatius.
Metodologia:
- Lectura de diferents articles i documents
- Visualització de diferents videos explicatius i documentals
- Resposta de preguntes i debat en petit i gran grup
- Pluja d’idees i comentaris mitjançant eines digitals
- Participació de ponents experts en el tema (per confirmar)
- Elaboració d’activitats i un pla d’acció climàtica adaptat al nostre centre educatiu.
Avaluació:
- Participar activament en els debats i activitats realitzades
- Conèixer i saber aplicar les diferents eines i recursos per lluitar contra la crisi climàtica des del nostre centre educatiu
- Elaborar i exposar les evidències del pla d’acció o activitat plantejada pel centre educatiu.
Certificació: 25 hores de formació.
Requisits de certificació:
- Assistència a un mínim del 80% de la durada de les sessions presencials de formació.
- Entrega de la tasca proposada/evidències
Altres dades de la formació:
Format: semipresencial.
Espai: Aula 0.29 de l'edifici Polivalent 1. Campus de Cappont de la UdL.
Horari:
La primera i la darrera sessió seran de 17.00 h a 20.00 h
La resta de sessions seran de 17.30 a 19.30 h
Calendari: Els Dimecres
- 16, 23 i 30 d'octubre (presencials)
- 6, 13 i 20 de novembre (virtuals)
- 27 de novembre i 4 i 11 desembre (presencials).