Desafiaments i oportunitats dels límits en l'exercici de la docència en l'actualitat
- Lloc:
- Campus de Cappont.
- Adreça:
16/11/24 - Edifici Polivalent 2. Aula 1.01.
14/12/24 - Edifici Polivalent 1. Aula 1.11.
- Inici:
- |
- Finalització:
- |
Jornada: Desafiaments i oportunitats dels límits en l’exercici de la docència en l’actualitat.
Data: Dissabtes 16 i 30 de novembre, de 9:00 a 15:00
Format: Presencial
Organitzada per l’Equip ICE "Serveis socioculturals i a la comunitat".
Al llarg de la història, els paradigmes dominants no sols han definit què és educar, sinó que han dissenyat el propòsit final de l'educació: formar individus que s'adaptin i responguin a les exigències d'aquests paradigmes. En aquest sentit, l'educació ha estat, en gran mesura, una eina per a formar individus funcionals que s’integrin en una societat i per tant, a les necessitats determinades de l'època, més que per a atendre a que el Subjecte es formuli. L’alumne, en última instància, tot i posar-lo en el centre de l’acte educatiu, a través de les diferents pedagogies que intenten donar una resposta més eficaç i humanista, ha continuat essent subordinat a les exigències del context social i del paradigma vigent.
Objectius de la jornada:
- Conèixer un nou paradigma des d’on pensar i exercir la docència en la pràctica diària.
- Conèixer, identificar i considerar els elements que hi ha en joc, l’ordre d’aquests elements i la relació directa en el resultat de la pràctica educativa per part del docent i en l’alumnat.
- Conèixer i aplicar coordenades i eines des d’on pensar i aplicar l’exercici de la docència amb resultats eficaços: L’universal/El particular, El Mapa.
Continguts:
- Educar des dels vells paradigmes: Límits i Oportunitats.
- Educar des del Paradigma de la Iniciació: Límits com Oportunitats.
- L’objecte de la educació des del paradigma Iniciàtic.
- Conèixer i entendre què inscriu el nostre psiquisme per educació: Funció paterna i funció materna.
- En què consisteix cada funció i en què consisteix aplicar-les eficaçment.
- Els Elements en joc: Docent-Funció-Alumne-Educació.
- El Resultat com a Decisió i Direcció.
- MA-PA i Coordenades aplicades a l’Educació en el dia a dia: Universal/Particular.
La formació la impartirà la ponent Nina Capacete Caballero.
Titulada Educació Social per la UDL, especialitzada en infància i família a la Universitat Ramon Llull, i formada en mediació i coaching, entre d’altres. Ha dedicat més de 16 anys de la seva carrera professional a orientar i acompanyar a les persones a que millorin i creixin en les diferents àrees de la seva vida.
La seva experiència professional transcorre havent treballat en els àmbits de infància i família, joves, ocupació, salut mental, gent gran i ha realitzat i realitza formacions tant en Administracions Públiques com entitats privades, sempre dins el camp de l'Educació i l’Orientació.
El 2017, va fundar CAMÍ amb l’objectiu d'oferir solucions diferencials a situacions complexes com la violència filio-parental i els conflictes familiars, proporcionant orientació i acompanyament familiar amb un mètode propi.
L’any 2022 va entrar a l’Escola E.D.I.P.O, Escola d’Iniciació, Psicoanàlisi i Ocultisme. Des d’aleshores participa activament en diferents grups de l’escola: Grup Integrat d’estudi i supervisió, Grup de Supervisió, Plenaris mensuals i grup de Formació d’Ensenyants per tal d’habilitar-me com a Ensenyant nivell analític.
L’entrada a l’Escola ha estat un punt d’inflexió alhora de concebre i pensar la seva realitat personal i professional. Conèixer una Ensenyança Iniciàtica, un altre Paradigma des d’on orientar-se per a orientar, des d’on pensar-se per acompanyar a pensar, des d’on concebre la realitat per a modificar-la, un paradigma que integra les lleis Universals en l’univers particular i a la inversa, i que proporciona un mapa, eines i coordenades, que aplicades per les persones en tot context i/o àrea ens possibilita traspassar límits que ens limiten alhora de generar la realitat que volem.
Actualment, porta un projecte d’ocupació per a joves i passa consulta privada. Alhora està immersa en el seu projecte més íntim i personal, escrivint el seu primer llibre “Crónicas de la vida cotidiana, relatos entorno a la Falta”. En totes aquestes activitats aplica aquesta Ensenyança, la qual decideix mostrar a altres professionals per a que la coneguin i la integrin, si així ho desitgen, com a paradigma des d’on operar en el seu dia a dia.
Destinataris:
Personal docent de Cicles formatius (en especial de la família de serveis socials i a la comunitat) que estigui interessat en conèixer un altre paradigma des del qual pensar l’educació: El paradigma de la Iniciació. Alhora conèixer en un nivell inicial, alguna eina que ens proporciona aquest paradigma, i aplicar-la en el dia a dia.