Formació coordinadors-res centres formadors del GEP-dual
Informació de l'esdeveniment
- Inici:
Formació coordinadors-res centres formadors del GEP-dual
Tots els coordinadors-res dels centres formadors del GE Primària-dual ens vam retrobar en format virtual passat dia 30 de setembre.
En aquesta primera sessió formativa vam compartir un espai destinat a plantejar reptes, inquietuds i generar propostes de millora en relació a la formació inicial dels futurs mestres.
L'eix central de la sessió formativa va ser el funcionament de la coordinació en la formació dual (coordinació a la Universitat, coordinació al Centre Formador i coordinació Universitat - Centre Formador) i formació.
La reflexió, primer, individual, i tot seguit, col.lectivament va iniciar-se en relació a les següents qüestions:
Sobre la coordinació:
- En què penseu que podríem progressar, en quina via hauríem de millorar aquest curs?
- En què pot millorar la facultat?
- En què pot millorar la coordinació als centres formadors?
- En que pot millorar conjuntament la coordinació escola-facultat?
- Què podríem fer perquè la nostra coordinació fos més visualitzada pel propi aprenent/a?
- Quines estratègies podem compartir per potenciar el nexe entre la facultat i escola, integrar teoria i pràctica.
Sobre la formació:
- Quin temes ens preocupen, ens interessen, creiem que són necessaris en relació a la nostra formació en l’acompanyament dels aprenents/es?
- Quina formació ens ha anat bé fins ara? en relació al contingut i la metodologia.
COM A SÍNTESI DESTAQUEM:
1r curs GEP-dual
- Formació:
- Codocència. Tenim interés i necessitat de formar-nos en la codocència, l’objectiu és que l’aprenent/a esdevingui el cotutor a l’aula, com ho podem fer?
- Què s’espera d’un mentor/a? com podem acompanyar als nous mentors-res? ens fem aquestes preguntes.
- Coordinació:
- Ens preocupa el temps i proposem compartir bones experiències en la gestió del temps, planificacions d’horaris realistes que permetin la coordinació mentor/a-aprenent/a, mentors-res-coordinador/a del centre, facultat-centre formador.
- Creiem important que el tutor de la facultat assisteixi com a mínim, en una coordinació entre coordinador-mentors-aprennets dins del centre formador.
- Ens preocupa la integració teoria-pràctica dels nostres aprenents, com podem ajudar-los a trobar sentit d’allò que es fa a la facultat? des de l’escola podem ajudar? com podem valorar el que es fa a l’escola des de la facultat? Cal estrènyer la nostra coordinació.
- Ens podríem replantejar l’encàrrec dels registres textuals, que parteixin des d’un enfoc teòric i no només d’una experiència pràctica: teoria-pràctica, pràctica -teoria.
- Manifestem la necessitat de crear una unitat digital que ens permeti compartir documents que els propis centres formadors han dissenyat, per exemple, enquestes, qüestionaris de valoració…
2n curs GEP-dual
- Coordinació:
- Manifestem la necessitat de coordinar-nos, però també la manca d’hores disponibles per a fer-ho.
- Proposem fer una trobada virtual abans de l’inici de les pràctiques entre mentors del centre formador i tutor de pràctiques de la facultat. Al llarg del curs planificar altres trobades de coordinació.
- Crear un espai virtual per compartir documents a nivell de coordinadors-res.
- Formació:
- Plantegem la possiblitat d’organitzar algun cafè-tertúlia per promoure la participació de mentors-res experts en la seva formació contínua.També orientar les sessions formatives amb un encàrrec previ, buscant sempre la utilitat de les trobades formatives.
- Destaquem que els aprenents haurien de tenir millor domini de les eines tècniques i digitals, la competència en l’àmbit digital, com per exemple el classroom. Ens preguntem com se´ls pot ajudar des de la facultat?
3r curs GEP-dual
- Coordinació:
- Hauríem de trobar la manera de què els aprenents/es siguin conscients, coneixedors d’aquestes trobades, crear un espai comú, que els aprenents puguin ser partíceps d’aquestes sessions de coordinació, promovent el seu compromís com a aprenents/es.
- Importància de la calendarització de les reunions de coordinació des de l’inici del curs escolar.
- Es contempla la possibilitat d’un traspàs d’informació (facultat-escola) que aporti informació al centre formador de l’aprenent de 3r curs. Aquest fet pot ajudar en el seu acompanyament formatiu.
- Formació:
- L'avaluació. Els criteris més homogenis, clars, compartits sobre cada ítem a avaluar. Incorporar els decimals (0.5) en la nota numèrica.
- Ens preocupa com formem els estudiants més enllà de la classe formativa.
- Necessitat de tractar, parlar més sobre l’avaluació.
I com a conclusió final, com a coordinadors-res, traspassarem els punts tractats a la resta de comunitat i les propostes de millora.
Descarrega't el programa