Formació de nous mentors-res centres formadors del GEP-dual
- Inici:
Formació de nous mentors-res centres formadors del GEP-dual
El passat 7 d'octubre es va dur a terme una sessió formativa adreçada a nous mentors-res de centres formadors del GEP-dual.
Prèviament a la sessó es va enviar un breu formulari a totes les persones inscrites preguntant per:
- Quines expectatives teniu de l'experiència d'exercir com a mentor/a?
- Quines penseu que poden ser les funcions del mentor/a?
- En relació a aquesta trobada formativa, tenint en compte el perfil del teu centre i el teu rol de mentor/a, creus que cal posar l'accent en algun aspecte?
Les RESPOSTES recollides es poden observar de forma sintetitzada en aquestes dues imatges:
El CONTINGUT de la sessió es va centrar en:
Per què una formació de persones mentores? Doble rol Mestre-a i Formador-ra.
Quines funcions es corresponen al rol del formador-ra? Mestre que forma Mestres. El rol del mentor/a en relació a aquests eixos:
- Competències docents
- Oservació, acompanyament i tutoria i comunicació
- Participació
- Codi deontològic
- Avaluació i feedback. Com convidem als aprenents/es a autoavaluar-se
Distribuits per sales, en funció de l’acompanyament d’aprenents/es de 1r curs , 2n curs o bé, 3r curs del GEP-dual, vam elaborar conjuntament un mapa de preocupacions sobre el doble rol del mentor/a del centre formador.
COM A SÍNTESI DESTAQUEM LES SEGÜENTS APORTACIONS:
- Importància d'establir una bona xarxa per sentir-nos acompanyats com a mentors-res, un bon vincle des de la vessant professional.
- Explicitar als aprenents que nosaltres, com a mentors-res, també estem en formació, perquè tot mestre està en formació continua permanent.
- La necessitat de fer un seguiment setmanal/mensual del nostre aprenent/a i decidir les eines per portar-lo a terme. Es destaca la importància de plantejar-los preguntes com: què he après? què he de millorar? com ho faré?
- Oferir als nostres aprenents/es oportunitats per veure diferents formes de fer, que puguin estar en contacte amb altres professionals del centre formador, ajudar-los a que s’integrin en la dinàmica de claustre.
- Esperem dels aprenents que ens aportin noves maneres de fer, petites innovacions que se'n derivin de la facultat. Aspirem a que esdevinguin co-tutors de la nostra aula, creant complicitats i confiança perquè participin en tot moment. També valorem la seva ajuda en el tractament de la diversitat de l'alumnat.
- Pretenem acompanyar-los i emocionar-los, transmetre valor i il.lusió per la nostra professió.
- Ajudar-los a ser conscients de tot allò que significa ser un bon docent.
Mapa preocupacions 1r curs GEP-dual
Mapa preocupacions 2n curs GEP-dual
curs GEP-dual
Mapa preocupacions 3r curs GEP-dual
També vam poder conèixer l’experiència en mentoria del Joel Falcó, mentor i coordinador del col.legi Mare de Déu de l’Acadèmia, i de la Mar Melé, ex-aprenenta del GEP-dual i actual mentora de l’escola Pràctiques II.
Descarrega't el programa