II Jornada de la cançó improvisada a les escoles

Informació de l'esdeveniment
Inici:

 

 

II Jornada de la canço improvisada a les escoles 

Treball de la competència lingüística i artística.

 

INICI:

  • Dijous 19 de novembre de 2020

 

INTRODUCCIÓ:

  • Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, l’Equip ICE Corrandescola Ponent organitza un Taller de cançó improvisada. 
  • Segons les experiències que s’han anat duent a terme a escoles i instituts durant última dècada es pot afirmar que la cançó improvisada fa que els alumnes tinguin una millora substancial en els aprenentatges: progrés en relació a l’expressió oral, adquisició de vocabulari, en el cant solista, precisió rítmica i melòdica, etc. També provoca que es creïn vivències positives vers la llengua i la cultura catalana, i que la música pugui aglutinar l'escola entorn al cant en diferents formats. 
  • Per aquest motiu, i amb la voluntat d’aprofundir en el treball de la glosa de forma directa s’han organitzat aquestes sessions.

 

PROGRAMA:

  • Realització de les sessions: (dijous 19 de novembre) Aniran a càrrec d’en Pep Lizandra, músic i glosador de Músser (Cerdanya). Realitzarà tallers amb l’alumnat de cicle superior de l’Escola Sant Jordi de Lleida i l’Escola El Roser de Sudanell (ZER La Coma). 
  • Aquests tallers seran enregistrats i es penjarà el material en format de petits videos on es podran veure diferents activitats a realitzar amb l’alumnat per treballar diversos aspectes de la glosa. 
  • Els videos, i altres informacions de l’equip ICE Corrandescola Ponent es podran consultar en la següent adreça: 

           https://blocs.xtec.cat/corrandescolaponent/

 

A QUI S’ADREÇA

  • L’activitat del taller està restringida als centres que la rebran, però la voluntat es compartir el material que es generi arrel d’aquests tallers mitjançant el bloc de Corrandescola Ponent.
  • El treball de glosa s’adreça principalment a alumnat de cicle superior de primària, i primers cursos d’ESO.

Aquest és un primer punt de partida i de vincle amb les comarques pirinenques i les de ponent, ja que també s’ha contactat amb el grup de treball de mestres de música de l’Alt Urgell per a fer trobades virtuals de glosa escolar durant el tercer trimestre d’aquest curs entre centres de ponent i centres pirinencs.

Agenda